HTML

Budapest belváros és fura népe

Amivel nehéz megbirkóznom, és összeköthető a flaszteren művelődött proli mentalitással.

Friss topikok

  • Ria 50: Na nekem a felső lakómmal van problémám.Részeges veszekedik állandóan és este jut eszében hogy kal... (2009.11.05. 11:17) Zajos szomszéd dilemma
  • szomorutojas: @Gyikarc: New Yorkban nem voltam, viszont Washington DC, Róma, Milánó, Prága, Barcelona, Isztambul... (2009.08.24. 10:27) Amiből már elegem van
  • GutBesserWasser: Kedves Elegemvan! Nagyon egyetértek, tedd meg, amikor csak tudod. Pontosan azért engedi meg magána... (2009.08.21. 01:00) Verbális nemi erőszak
  • Pénzköltő: @werem: Én tudok különbséget tenni, hogy mikor illik magázódva közeledni, mikor lenne kínos folyta... (2009.08.20. 23:09) Tegezés - muszáj?

Linkblog

Zajos szomszéd dilemma

2009.08.20. 11:40 Pénzköltő

Kődzsungelben lakom, ami önmagában nem hátrány, sőt, világörökséget képező történelmi belvárosok szolgálják a szerencsés lakókat és turistákat szinte kizárólag cserepes növénnyel adózva a zöldnek (pl Dubrovnik vagy Párizs). Szóval szerencsés vagyok a Terézváros mélyén, amennyiben jól szigetelt a lakásom. Panelben sohasem éltem, bár hallomásból tudom, ott némileg rosszabb a helyzet. De visszatérve egy Budapest 6. kerületi hajdani cselédlakásához, ezekről azt érdemes tudni, hogy a hátsó falon sorakoznak a párhuzamos utca hasonlóan hátsó lakásaival ablak-szemben, és olyan aprók, hogy 5 is elfér belőlük 20 méteren. Ebből adódik, hogy a belvárosi honpolgár egy ilyen otthonban minimum 8 közvetlen szomszéddal büszkélkedhet.

A két oldalról befogó lakásokkal viszonylag szerencsém van, bár voltak már öszetűzések, az az én számlámra írható (túl türelmetlen voltam). A hátsó, közös udvar közepén lakók (bérlők) már több fejtörést okoznak, mert bár az utcájuk nevét tudom, a házszámot ki lehet következtetni, de be és felmenni már további tudományt kívánna. Erre pedig néha lenne okom, ugyanis 2-3, huszas éveiben levő, kollégiumi (abból is a proli) attitűdben otthont teremtő fiú (nem férfi) ad időnként pontrúgást a lakóházi szabályzatnak és ezzel együtt a hétköznapok 24 órás idősávjainak. Ha valamelyikük fényes nappal kívánja az egyik, nyitott ablakból (mondjuk szoba) átüvültve a másik ablakba (konyha) megtárgyalni az F1-es futamokat, legfeljebb felhangosítom a tv-t, az ablakaimat úgysem nyitom ki soha, ez a hangerő így is üt, lakásuk dobként felerősíti, a környező pedig ablakok visszaverik. Jómagam elmenekülni a wc-be tudnék, csak azon van ajtó, + a bejárati (33 nm).

De amikor Tankcsapdát vagy Rádió1-et hallgat hasonló hangerővel, akkor már elvileg jogom lehetne megkérni őket, hogy legalább az ablakot csukják be - bár eddig még nem tettem meg, szerencsére nem mindennapos (de csak azon múlik). Ha mindez este 10, sőt, éjfél utánra programozódik, kinyitom az ablakot, felemelem a hangom, és átkiáltok. Én is kaptam egy felsőbb szembe szomszédtól oktítást azokban a hetekben, amikor odaköltöztem, azonmód be is szüntettem a zavaró tevékenységet (nyitott ablaknál tv-zés). Örökre. Nem így az én kollégistáim, volt időszak, amikor hetente többször kellett önmagamból hülyét csinálni, ha békésen szerettem volna számolni a bárányokat. Azóta már rájöttem, hogy a füldugó óriási találmány, de sajnos ragaszkodtam az igazamhoz, másfelől egyszer sikerült így nem meghallanom a reggeli ébresztőt.

Meg is untam, kitaláltam, hogy élénk színű papírra vetett nagybetűs üzenet hatékonyabban érne célba, kiviteleztem, udvariasan, észérvekkel, ablakomra ki, estére azt a választ kaptam, hogy "FIZESS, AKKOR CSEND LESZ". Ilyenkor szoktam végigpásztázni külföldön élő, parti képes férfiismerőseim listáját, kivel lenne okom itthagyni ezt az ótvar mentalitást (ami rám is igaz, de én legalább azonnal tanulok a hibáimból). A siralmas helzetből végül az alsó szomszédom mentett ki, aki egy érdekes, idősnéni, és az egyik éjjeli partizásnál olyan hangerővel kezdett el rikácsolni, hogy sorban gyúltak fel a lámpák, nyíltak az ablakok: mi a ménkű szakad, műsor van. Azóta szembeszomszéd gyakorolja az együttélés recepjét, én pedig szorgalmasan szállítom az üres üvegeket a néninek.

A felső szomszédommal is akadt kisebb összetűzésem, amíg el nem költöztek, szerencsére fél évre fogták az ott élés örömeit. Éjszakára tervezték a bútorok bepakolását, két rekesz sörrel felfegyverkezve. Amikor már az összes agyterületem sajgott az egy szem szobám plafontát dübörögtető tevékenység eredményeként, felmentem (pizsamában, úgy hatásosabb), hogy legyenek szívesek, még ma hagyják abba (fél 12 volt). Fél egykor muszáj volt személyesen figyelmeztetnem őket szívélyes ígéretükre, mire megkaptam, hogy rossz a padló szigetelése, ezért volt olcsó a lakás (hallod, Zoli, ezé'), és ők erről nem tehetnek. Az átnyújtott névjegykártyám után pedig ("hívjanak, ha bármi mondanivalójuk van") nem is nyúltak. Egy hétig ment még a huzavona, azután kaptam pár hónapnyi levegőt, majd beköltözött A Gyermek. A gyermek mindennap este 9-ig gyúrt a 2032-es Grönlandi Nyári Játékok 100 méteres sprinter számára, hatalmas ikszeket rajzolt meggyötört plafonomra, saroktól sarokig bizonyítva, hogy 1. megtanult járni/futni, 2. van sarokcsontja, 3. szociálisan fogyatékos mindkét (?) felmenője.

Én még emlékszem, amikor falusi kertes házunkból kiszabadulva kétcsillagos motelekben töltöttük a nyarat, hogy megismerjük az ország más tájait. Amikor rohangálni támadt kedvem, szüleim a fülemnél fogva cibáltak az ágyba, hogy "elment az eszed? szerinted ez nem hallatszik le? te mit szólnál, ha fölötted így ugrálnának? majd futkározol az erdőben holnap". Pedig ők sem laktak panelben soha, csak belegondoltak. Plafonom lakója ("Ceiling Baby") néhány hétig rajtam hasogatta a tüzifát (egyszer sem mentem fel, némán szenvedtem), aztán nagyon okosan tovaálltak, most a lakás eladó. Remélem, egy könyvtáros vénlány veszi meg, aki rajong a vastag, puha szőnyegekért. Vagy egy ír szteptánc csapat próbateremnek, és akkor előveszem a német nyelvkönyvemet.

A végére egy mókásabb sztori: oldalsó szomszédom összejövetele (már nem először) a késő éjszakába nyúlt, ilyenkor én szimplán le szoktam esni a matracomról, ha valaki nagyot húzott náluk pókeren. Legutóbb jómagam egy másik összejövetelből hazaérve elérkezettnek láttam az időt, hogy nem visszafogott hangon és egyáltalán nem józanul számonkérjem a helyzetet. Szomszédom felajánlotta, hogy igyak egy kortyot, x-kor abbahagyják, elmennek mindnyájan. De én a saját nyugalmamat akartam, amire a hazaút alatt felkészültem, mégpedig azonnal, ezért a maradék rugalmasságomat félretéve tovább cirkuszoltam. Aztán győzött a belátás: átmentem hozzájuk bulizni. Jól esett, sőt, egy életre megtanultam, hogy a jogosnak vélt kívánalmaknak is van határa, és egy belvárosinak ezzel mindig számolnia kell, még akkor is, ha történetesen ő egy ideális hangerejű szomszédként írja be magát a társasház krónikájába ("azt adom, amit kapni szeretnék").

Másnap - és tulajdonképpen azóta is - égett a fejem, mint a gyufa, talán jobb is lett a viszonyom vele. Faluból társasházba, önmagában sem egyszerű, de ha valakinek a szociális mirigye alulműködik (magamra is célzok), kisebb pokollá teheti azok életét, akik közé önként vonult. Ma reggel pedig államilag kiosztott ünnepünk azzal dobott ki az ágyból, hogy a felső szomszéd (idén a 3. tulajdonos) elkezdte huzigálni a bútorait. Azóta ismét dúlok-fúlok, megtaláltam a hangosító gombot a mélynyomómon, és csak remélni tudom, hogy alattam az a furcsa néni kiment megnézni a tisztavatást.

(Kép forrása: uglee.freeblog.hu)

171 komment

Címkék: lakás belváros szomszéd zavaró zajos

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyonelegemvan.blog.hu/api/trackback/id/tr271323893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jedlik 2009.08.20. 12:53:16

Baszkikám. Az a gyerek üljön törökülésben MINDIG?

Panelben meg nem rosszabb a helyzet. Újépításű lakóparkokban, ahol kispórolják a szigetelést meg régi bérházakban, na ott tényleg szar a helyzet. Ezekhez képest a panel kánaán.

hufnagel@citromail.hu 2009.08.20. 12:57:11

Ha feljelented őket, akkor talán nem neked kell fizetned, hanem nekik csendháborításért.
A dolognak azonban két baja van. Az egyik, hogy
- szerzel egy haragost, a másik hogy
- a szabálysértésért a pénzt általában az önkormányzat fogja behajtani, s amiért gyakorlatilag SEMMIT SEM TESZ! A munka nélkül szerzett jövedelem tipikusan hatósági esete, ami még csak nem is büntethető kategória. Bezzeg ha egy magánember szedne lóvét valami körmönfont, de munkamentes ürüggyel, mindjárt menne az ÁVH.

tilla77 2009.08.20. 12:57:39

hát te nagyon hülye vagy...fizess? Hívjál rendőrt baszki, ne alázd magad...panelben lakom, nincs ilyen gond. Nem hallom, mikor van a szomszéd wc-n és tök jó. Ha ezt így tűröd, akkor továbbra is gratula...sokat elérhettél az életben

banyanyanya 2009.08.20. 12:59:45

Én is panelben lakom sajnos, de ennél csendesebb helyet nem láttam. Tényleg. Tudom, hogy biztos csak szerencsém van, de a legzajosabb dolog, hogy a felső szomszédom heti egyszer leejt valamit a padlóra vagy kéthetente vakkant egyet a szomszéd kutya. Azt hiszem tényleg mázlim van....

Pénzköltő 2009.08.20. 13:05:26

Majd nekem is az lesz, ha elköltözöm:)

Egyébként megnyugtató, hogy minden borulás csak pár napig, hétig tart, aztán valahogy helyre jön a világ rendje. 4 éve élek ebben a lakásban, eddig így volt. Amikor ideköltöztem, a két kezemet összetettem, hogy nem néz utcára ablakom.

Félemeleten laktam 10 évig, de mondjuk az nem az enyém volt. Éjjel 2.30-kor kukáskocsi heti 3 alkalommal, üvegek beletörése egyenként, motor dübörög, mint egy birodalmi lépegető...

Mária 2009.08.20. 13:06:56

Szerintem az a vénlány könyvtáros te magad lehetsz.... :)))

Kis ember 2009.08.20. 13:07:35

Van egy erősítőm, 180 Watt. Na azon szoktam ilyenkor Bartókot nyomatni. Két perc után észbekapnak. Igaz, addig nekem ki kell mennem a lakásból.

Pénzköltő 2009.08.20. 13:09:55

@tilla77: Rendőrt az utcai lakásomhoz hívtam viszonylag rendszeresen, ott meg hetekig dolgoztak - később kiderült, különös engedéllyel - a szemközti irodaházon napi 24 órában.

Mostly Harmless 2009.08.20. 13:10:10

részemről ha valamelyik szomszédban túl hangosan buliznak, berakok egy kis Motörheadet, és egy-két szám után csend lesz.
szép nagy Sony hangfalaim vannak, de csak ritkán kell bevetni őket. =}

Almatlan Jozsi 2009.08.20. 13:10:38

Szerintem igazad van, pedig en nem vagyok csaj. Most csak 1 szomszedom van, de nekik van 1 10 eves es egy 7 eves gyerekuk. Egesz nap otthon vannak es sivalkodnak mint egy diszno. Hol a kertben hol a haz elott, hol a hazban. Csak amiatt izgulok, nehogy az alberloim itthagyjak ezt a helyet. Tuti, hogy eladom a vegen, nekem csak a kulonallo csaladi haz marad mint elfogadhato megoldas. Egyebkent nem csinalok problemat belole, van 2 120W-os studio hangfalam arra ranyomom max. hangerovel a rockzenet az kiszuri a gyerekek orult sikongatasat. (Fiuk letere ugy nyavognak mint a hereltek). Meg tervezek beszerezni 2-t a nappaliba. Ejszakankent zongorazni is szoktam az ok es magam szorakoztatasara (azt is jelentos hangerovel). Amig ok nem szolnak en sem fogok. Hat igy elunk mi...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.08.20. 13:12:41

Ha nyegle kolis faszokkal van gondod, simán be kell lépni az ablakon és lehalkítani a cuccost. Jó ha van nálad egy balta, hogy értsék, legközelebb hogyan is lesz lehalkítva. Szerintem.

Gábor mester 2009.08.20. 13:13:00

Még mindig van, aki itt él, és nem tudja, mi a több száz hasonló esetben követendő (vérmérséklettől ="nyuszisági együtthatótól" függő) megoldás: 1. Elköltözöl. 2.feljelented. (Ha Hivatal nem intézkedik, azt panaszolod be.) 3. Megkérsz/megfizetsz pár kozmetikus ismerőst, hogy ugyan keressék már fel Kedves Szomszédaidat FA-testápoló-reklámmal. 4. Megkérsz/megfizetsz egy "szállítmányozó" céget, amelyik vállalja, hogy - zsebedtől függően, akár kedvezményes tarifával - nevezetteket Zalába, Szabolcsba, Indiába, a Holdra, esetleg egyenesen a Marsra költözteti.

Kivancsi 2009.08.20. 13:13:48

kolto-kolto... kizuztad a bejegyzesem..

Nos akkor finomabban fogalamazok..
Szoval te nem vagy eleg faradt!
Szukseged volna mindes este 9tol 11ig egy kis "sportra"...
Amitol megfeleloen elfaradnal es reggel hatig hetig aludnal mint a bunda :):):)

Almatlan Jozsi 2009.08.20. 13:14:51

Az hulyeseg, hogy a panel nem hallatszik at, eleg ha egy roma kislany enekelni kezd valami nepdalt, vagy rakezd gordonkazni, esetleg valaki zongorazasba fog...van itt elmeny dogivel. Irigylem azokat a paneleseket akiknek minden szomszedja oreg neni, ugy konnyu lehet...bar ha suketek egy kicsit viszont szeretnek tvzni... :-)

Pénzköltő 2009.08.20. 13:15:43

@Gábor mester: Költözéshez pénz kell, és én tényleg szeretem ezt a környéket. Ha eladnám a lakásomat, az illeték kifizetése után nem lenne elég pénzem egy még kisebb ingatlanra sem.

Vattamás (törölt) 2009.08.20. 13:16:57

Hasonló helyen laktam, de amióta kiköltöztem egy külső(bb) kerületi panelba, hát mennyei... Itt végre csend van :)
Nincs éjfélkor villamos(4-6), nincs motoros gyorsasági találkozó hajnali egykor (nagykörút). Nincs kutyaszar az utcán, stb, stb.
Szurkolok neked :)

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.08.20. 13:17:35

panelben laktam, 1 évig bírtam, fel is kopogtak a parasztok hogy a gyerek ne rohangáljon. Vazze ez egy GYEREK, nem ülhet egész nap csendben, kivéve ha autista. Az én gyerekem mozgásigényét nem a piás alsó szomszéd és dagadt felesége fogja megadni.

300SD 2009.08.20. 13:18:57

Kivancsi
A hülyék,a prolik,meg a csórók laknak ilyen helyen!
Normális ember már rég kijött a városból.
Én 6hektáron élek,szarok mindannyiótokra!
Rendes ember falun él!
Shalom

Vattamás (törölt) 2009.08.20. 13:19:15

@Pénzköltő: eladás után nincs illeték, csak adó, de az is csak, akkor ha kevesebbért veszed az újat. Nem?

PanelProli 2009.08.20. 13:21:04

Nekem sosem volt bajom a zajokkal, pedig a lakás zajosabbik oldalán (tömegközlekedéssel megáldott főútra néző rész) van a hálószoba. Szerencsére jól alszom, nem zavarnak a zajok :-)))

A másik oldal meg annyira csendes (belső, zárt udvarra néz), hogy ha elalszom a nagyszobában, akkor a feltűnő csendre szoktam felébredni.

Bergeroth 2009.08.20. 13:21:18

Szar lehet kaptárban lakni. Családi ház FTW.

Vasembör 2009.08.20. 13:21:27

Nekem szerencsém volt,a felettem lakó megélhetési,fajtajelleget kívülről is mutató,gyerekgyártók nem tudták fizetni az albérletet+ a tulaj is megunta az állandó balhékat és kipaterolta őket.A Prolidentes pénzbehajtó kereste már őket egy párszor,sajnos nem tudtam neki megmondani a jelenlegi címüket:(

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.08.20. 13:22:17

Mindig tanakodtam, hogy honnan veszitek a postképeiteket. Most már tudom. Az ÉN blogomról :)
uglee.freeblog.hu/archives/2008/03/20/3024062/

Pénzköltő 2009.08.20. 13:23:00

@Vattamás: Igen, de csak az első saját ingatlan eladása után 1 éven belül. Vidékről pénzeltem fel magam.

Pénzköltő 2009.08.20. 13:24:02

@Uglee: Be akartam írni a forrást, de már nem találtam! :) Szép kép, köszönjük. Pótlás megtörtént.

PanelProli 2009.08.20. 13:24:18

@300SD: Mi pedig viszontszarunk rád!

(Már elég messze költöztél tőlünk, de a shalom köszöntésedből ítélve sajnos még nem is költöztél haza...)

300SD 2009.08.20. 13:25:51

Érdekes,angolban,németben,francia nyelvben miért nincs aVidék szónak pejoratív értelme?
Van a pösti ember,meg a vidéki,csak ha a pestit megkérdem hol élt a nagyanyja,egyből vidéki lessz.
Szánalmas az egész

300SD 2009.08.20. 13:28:01

@PanelProli: Az a baj,hogy te mindenütt hontalan vagy,én meg mindenütt otthon vagyok!
Peace

Kivancsi 2009.08.20. 13:29:46

@300SD:
Nem vagyunk egyformak es ugyanabban az elet es anyagi helyzetben...
Szenvedo alanyunk egy friss single girl es tori magat videkrol felkerulve az altala "karrier"nek gondolt szamarletran... csak kozben a "sportolast" hanyagolja vagy az elemekkel bibelodik :):)

de most jo ez neki kozel a melohoz,
benne lehet az eletsurujeben (videk utan?)
10 ev mulva o is videkre koltozik :):)
remeljuk egy normalis sport-tarssal ;)

Pénzköltő 2009.08.20. 13:31:23

@Kivancsi: Higgadj már le, könyörgöm. Értettük, elég. Kösz.

Mária 2009.08.20. 13:33:27

@Vattamás:

DE :)))

Ezért szimpla nyafogás az egész.

ergerberger 2009.08.20. 13:34:46

@300SD: "Én 6hektáron élek,szarok mindannyiótokra!
Rendes ember falun él!
Shalom "

Zsidó paraszt?
Na, ez valami új.

300SD 2009.08.20. 13:36:08

@Kivancsi: Értelek Uram!
Elég baj ez a pest centrikusság,szomorú,hogy az ember nem tud a szülőföldjén boldogúlni,de tapasztalatom szerint aki más településről/nem vidékről!/megy a fővárosba,10 év alatt eléggé ki is ég.
De ez már politika.
Bocs ha megbántottam vkit,éljenek a csajok,aki meg nem bír viselkedni,arra rá kell szólni .Uff!

Kivancsi 2009.08.20. 13:37:08

@Pénzköltő: Koszi,
hogy legalabb ezt nem torolted ki :):)
pussz......

300SD 2009.08.20. 13:37:49

@ergerberger: Neje,kultúrát a földekre!
Te jöhetnél azért hozzám füvet nyírni!
De csak köröm csipesszel,te mesüge goy:-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.20. 13:38:11

"PathosVerdesIII · www.rongo.hu 2009.08.20. 13:17:35

panelben laktam, 1 évig bírtam, fel is kopogtak a parasztok hogy a gyerek ne rohangáljon. Vazze ez egy GYEREK, nem ülhet egész nap csendben, kivéve ha autista. "

Én is panelből költöztem kertvárosi részre, de meg kell mondanom ez a csend itt már unalmas.

Én egyébként szeretem látni, ha élnek az emberek, ha nekem nincs nagyon mozgalmas életem, legalább másoknak legyen, nem vagyok irigy.

De, az zavar, amikor valakik sz.arnak mindenkire, őket nem érdekli a környezetük. Mert ez az igazi autizmus!

Ha szaladgáló gyerekeid vannak, akkor a normális az lenne, hogy puha szőnyeget, netán gumiszőnyeget veszel, és szépen leteríted a padlóra. Lehet ezt csinálni kulturáltan is, ha van benned jóérzés. Persze, ha autista vagy, téged nem érdekelnek mások.

(U.i. A blogszerző meg olvassa át a szöveget, mielőtt kitenné, mert zavaró a sok helyesírási hiba.)

Fedup Sári 2009.08.20. 13:39:02

Mifelénk a szomszéd bácsi azt képzeli, hogy a felette lakók bedolgozói tevékenységet folytatnak, és folyton zajokat hall. És visszazörög. Így: a konyhapultra a mikró elé be van készítve egy vágódeszka, arra egy makkoscipő, aminek a sarkával ütemesen veri a vágódeszkát. Néha kiabál is mellé ("dögölj - meg - dögölj - meg- dögölj - meg - szemét -banda- szemét - banda..."). Ez nem vicc. Sajnos.

Aketo 2009.08.20. 13:40:08

Nálunk én vagyok a hangos szomszéd... Persze azért a szomszéd néni is nézi minden nap fél2-ig az Animal Rescue c. műsort, csak azokon a napokon nem, amikor a haverjaim itt vannak, akkor lefekszik 10-kor aztán kijön hálóingben ugatni, mondjuk lezártam a vitát azzal, hogy hívja ki akkor a rendőrséget, persze ahhoz csicska :)
Pénzköltő, neked lehet, nem való a belváros. Itt szerintem éjféltől 7-ig lehet aludni, az, hogy fél12-kor költöznek, nem para.
Vagy csak mindig a kötözködési lehetőségeket keresed? Na, a szomszéd nénim is ilyen, 17-26 éves koráig volt házas, most 81 éves, ha ezt kivonjuk egymásból, 55 éve nem pornózott... :)
Foglalkozz inkább a napi betevő szex beszerezésével, mint hogy ilyen posztokat írogatsz, szegénykém...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.08.20. 13:42:30

Az ilyen másokat leszaró emberek felsőbbrendűek. Főleg az ilyen egyetemista felsőbbrendűek szokták bulizásnak szentelni felsőbbrendű életüket.

Mi, alsóbbrendűek nem tehetünk semmit. Sőt, igazából vegyük megtiszteltetésnek hogy hallgathatjuk a bulizásukat.

Pista Bácsi 2009.08.20. 13:44:53

Pénzköltő!

Az csak féligazság, hogy férfiak rögvest elalszanak a szex után. A teljes igazság az, hogy orgazmus után mind a férfiak, mind a nők elég gyorsan álomba szenderülnek.

Ebből következik a javaslatom: gondoskodj róla, hogy este fél 11 körül orgazmusod legyen! Meglásd, olyan jól fogsz aludni, hogy csak na, nem fognak zavarni a hülye szomszédok :-)))

Pénzköltő 2009.08.20. 13:45:10

@Fedup Sári: Az én szomszéd bácsim (a másik oldalon) néha reggel 6-kor klopfol húst, mégsem zavar, mert tudom, hogy egyébként csendes. Na mentem csobbanni, további jó netezést!

Vattamás (törölt) 2009.08.20. 13:47:48

@Pénzköltő: a "nem?" csak azért került oda, hogy ne tűnjön kijelentésnek. Attól még az :)

Kivancsi 2009.08.20. 13:48:31

@Aketo:
Jol volt ott a pont!!
Nekem is ez jott le :):):)

borovi 2009.08.20. 13:49:05

@Jedlik: Hát nem tudom. Anno Szombathelyen laktam panelban albérletben 4 évig. Majd minden éjjel végig hallgathattam, ahogy a fölöttem lakó házaspár eleget tesz házastársi kötelezettségeinek: a férfi ordítva, a nő vinnyogva elélvez, miközben az ágyat is úgy rázzák, hogy dobog. De nem volt pofám egyszer sem odamenni hozzájuk, hogy dugjanak már kicsit halkabban. Lehet, hogy kellett volna?

ergerberger 2009.08.20. 13:49:59

@300SD: "Te jöhetnél azért hozzám füvet nyírni!
De csak köröm csipesszel,te mesüge goy:-) "

Füvet nyírni?
Szívesen megismétlem a körülmetélésedet egy fűnyíróval. Vagy inkább egy ágvágó fogóval.

Kivancsi 2009.08.20. 13:50:07

@Pista Bácsi:
Csak ovatosan a fogalmazassal mert kizuznak :):)
Ugy mint engem :):)

lárvalányhaj 2009.08.20. 13:52:45

Kedves posztíró, lehet, hogy a szomszédaid prosztók, de a te ingerküszöböd is igen alacsony. Szerintem. Költözz el egy pár évre kollégiumba, ott egészen biztosan jól meg fogsz edződni.

Pista Bácsi 2009.08.20. 13:53:02

@Kivancsi: az "orgazmus" szóval lesz gondjuk?!?!

Gondoltam, hogy erős lehet ide, nyilván a "baszás" szó kevésbé feltűnő egy értelmiségi blogjában...

Parasite 2009.08.20. 13:57:07

nekem ez a pénzköltő lány tök szimpi :) járunk? :D

Pénzköltő 2009.08.20. 13:59:46

@lárvalányhaj: Éltem 5 évig kollégiumban, de ez az otthonom.

@ergerberger: @Kivancsi: @300SD: Ideologizálást, politizálást kérem befejezni. Vannak arra más blogok.

vincent vega? 2009.08.20. 14:00:07

@Parasite: hidd el látatlanban: szarul néz ki, és szar arc is, tipikus telefonnézegetős, sms-ben szakítós forma

Aketo 2009.08.20. 14:00:13

@Aketo:
Jol volt ott a pont!!
Nekem is ez jott le :):):)

:):):)
hány ilyen szegény lányon segítettem már...
utána tudtak aludni és nem azzal foglalkoztak, hogy húst klopfol a szomszéd bácsi vagy MIVAN???
jézusom, milyen komoly, ha valaki már fiatalon így tolja, milyen öregasszony lesz vajon szegényből?
na mindegy, remélem, azért a legtöbb belvárosi 70 év alatt a pornózással foglalkozik és nem a szomszédokkal
megyek én is a tóra, további kellemes szomszédolást (akinek van ilyen kötözködős lány szomszédja, most azonnal menjen át is DO IT LIKE NIKE DO) :):):)

Aketo 2009.08.20. 14:01:51

ja, van hozzá zene is, csak hogy jobban menjen:

www.youtube.com/watch?v=16t0gPT8bRg&feature=related

sziasztok

blacklord 2009.08.20. 14:03:37

Nekem a barátnőm olyan, mint te, én nagycsaládos gyökereim lévén akár égő villany és zene (tévé, whatever) mellett is tudok akár aludni... Nem könnyű az élet, hogy folyamatosan kipihenetlen, ő is sokkal hisztisebb, stb, miközben olyan körülmények között van, amik nekem semmi problémát nem okoznak. Ilyenkor sajnos nincs mit tenni, talán érdemesebb csendesebb környékre költözni...

Pista Bácsi 2009.08.20. 14:03:43

Kedves Pénzköltő!

Elolvastam a blogodon a többi írásodat is. Neked semmi sem jó itt Pesten, minden és mindenki csak ellenedre van.

Tényleg érthetetlen, hogy miért jöttél ide, gyorsan költözz el, mert valami komolyabb lelki defektusod lesz attól az utálattól, amelyet Pesttel szemben érzel!!!

ergerberger 2009.08.20. 14:04:07

@Pénzköltő: Ő kezdte! Ő kezdte! Őt tessék a sarokba állítani!

Lord_Cica (törölt) 2009.08.20. 14:04:12

Legközelebb halgass valami kellemeset kihangosítva:
www.youtube.com/watch?v=e5VmZK3FcLw

a katona fehérben 2009.08.20. 14:09:19

Pff, kedves kommentelők némelyike, ezt a gusztustalan hímsovinizmust, hogy "biztos azért zavarják a zajok, mert nem dugják (vagy legalábbis nem úgy, ahogy ÉN, az IGAZI FÉRFI tudnám)", szégyellhetnétek magatokat. Csodálom a blogger türelmét. Amúgy meg ez igenis probléma, és ne higgyétek, hogy a (legtöbb) kertvárosban sokkal jobb, mert ott meg a szomszéd egész hétvégén autót bütyköl az udvaron, miközben üvölt a danubiusz, esetleg reggel hétkor támad kedve füvet nyírni, van egy ideggyenge, egész éjjelt végigugató kutyája, netán beköltözik melléd egy asztalos vagy karosszérialakatos - ha mások semmibevételéről van szó, bámulatosan találékony nép vagyunk.

blacklord 2009.08.20. 14:11:00

És egy kisgyereken számonkérni, hogy üljön már egy helyben, háááát, legalábbis szivtelen és életszerűtlen dolog...

Kivancsi 2009.08.20. 14:14:16

@a katona fehérben:
Szerintem dogoljunk meg es assuk el magunkat jo melyre 5-6meterre eleg is lesz ott aztan csond es nyugi van :):)
Se villamos, se auto, se gyerek, se bloggolok, se kommentelok se kanos segitokesz himek.

game over
:):):)

ergerberger 2009.08.20. 14:14:49

@blacklord: "És egy kisgyereken számonkérni, hogy üljön már egy helyben, háááát, legalábbis szivtelen és életszerűtlen dolog... "

Erre való a régi recept, a pálinkás kenyér! Vagy modern változata, a válium.

k.tari (törölt) 2009.08.20. 14:16:49

ELMENTEK A FRANCBA,ÉN PANELBAN LAKOM FELETTÜNK 2-EN LAKNAK,DE KIBIRHATATLAN AMIT MŰVELNEK,EGÉSZ NAP A KIS HÜLYEGYEREK VAN VAGY 18 ÉVES A TECHNOT NYOMJA SZÉTMEGY AZ EMBER FEJE,FELESÉGEM IS MÁR KÉSZ VAN,DÜMM DÜMM DÜMM MEGY A TECHNO A BASSZUS SZÉTVERI A HÁZAT EGÉSZ LAKÁSBAN HALLANI,HA NEM ZENÉLNEK AKKOR MEG ÁLLANDÓAN TAKARITANAK SOHA NEM PIHENNEK,EGY FASZKALAP NEMZEDÉK,MI MEG PIHENNÉNK SOKAT MEG KAJA UTÁN MINT MINDEN NORMÁLIS EMBER LEDŐL KICSIT,ŐŐŐK NEM!!JÁRKÁLNAK IDE ODA,KOPPAN A PAPUCS A PLAFONON MINDENT KÖVETNI LEHET,BESZÉDÜKET A KOPNYHÁBAN ÉS FŰRDŐBEN EGY AZ EGYBEN HALLANI!!!AZ UTCA MEG JÁTSZÓTÉRRE NÉZ,EGÉSZ NAP ÜVÖLTENEK SIRNAK ORDIBÁLNAK FOCIZNAK A KÜLKÖK,EZ IS KIBIRHATATLAN,NEM LEHET A LAKÁSBAN MEGMARADNI,AMIKOR HÉTVÉGÉN PÉNTEKEJ ESTE ELKÖSZÖN MINDEN MUNKATÁRS NÁLUNK EGYMÁSTÓL,MINDENKI JÓ HÉTVÉGÉT MEG PIHENÉST KIVÁN,HÁT A KURVA ANYJÁBA AZ NINCS ÉS MÁR REMEGÉSSEL JÖN AZ EMBER HAZA,METR NEKIK KURVAJÓ MENNEK A KIS FULLOS MILLIOMOS CSALÁDIHÁZUKBA LE VONATTAL VIDÉKRE A NAGY KUSSBA!!AZTÁN FULL FELTÖLTŐDVE JÖNNEK BE MELÓZNI HÉTFŐN MEG KIPIHENVE ÉN MEG LEHARCOLVA,ÉS MÉG SOROLHATNÁM MIK VANNAK EGY PANELBAN.....!!!!!!

k.tari (törölt) 2009.08.20. 14:21:56

NEM BAJ JÖNNEK A HEVEROK ÉS KURVÁRA MEGVERETEM A NÉPET NE AGGÓDJATOK,MÁR AMÚGY FELVANNAK JELENTVE,NEMSOKÁRA A PÉNZBIRSÁG JÖN ZAJONGÁSÉRT KB.100 EZER FORINT,KITÁLALTAM AZ ÖNKORMÁNYZATNÁL,ELFOGADTÁK,A GONDNOK IS ELFOGADTA.MEGY A CSOMAG A NYAKUKBA,MOST MAJD A VERETÉS JÖN,AKÁRKIT ISMEREK NORMÁLIS EZ MEG EGY BUNKÓ FASZ 18 ÉVES KIS KÖÜLÖK A TESTVÉRE DETTO!

Aketo 2009.08.20. 14:22:21

kivancsi :):):)

ja, mindenhogy szar, szerintem legyen az, hogy belelőjük magunkat egyszerre a Dunába, csak el bír vinni 10M hullát

a katona fehérben:
FÚJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ, csodálom a blogger türelmét, hogy ez egy milyen világ, te :):):)
karosszérialakatos, hm? miért nem rögtön Lars Ulrich? az milyen, ha ő költözik melléd? BATTERY!!!!!!!!!

mekkora egy hímsoviniszta disznó vagyok... na mindegy, lehet, hogy ez a pénzkereső még jól is néz ki (bár aki ilyeneket írogat, hát nem tudom), akkor viszont valaki CSINÁLJON ZAJT A LAKÁSÁBAN!
DE AZONNAL!

Mylady 2009.08.20. 14:23:07

Nálunk tavaly ősszel az alsószomszéd elkezdett ajtótcsapkodni. Nem tudom miért, de ha otthon voltak, folyton csapkodták az ajtót. Hangos volt, nagyon zavart. Ráadásul volt, hogy 1 perc alatt 5x vágta be valamelyik az ajtót. Három hétig bírtam. Egyik reggel 6-kor elkezdték, amúgyis rosszkedvem volt, 10 perc után már nagyon ideges voltam. Felkeltem, odaléptem a szobám ajtajához és lendületből bevágtam. Kib...tt nagyot szólt, én sem gondoltam volna. Azóta nem hallottam egyetlenegyszer sem ajtócsapkodást. Ok, örüljek, hogy nevelhetők. De miért nem tudják ezt maguktól? Miért kell mindenért szólni, mindent jelezni?

ergerberger 2009.08.20. 14:23:12

@k.tari: Ha kisbetűvel írtad volna, fel sem fogjuk szenvedésed nagyságát. De így szerencsére átjött a mondanivalód.

Straight 2009.08.20. 14:24:04

Lehet hogy a nagy többséggel ellenkezik a véleményem de nekem ez a post olyan benyomást keltett hogy a postoló olyan figura lehet mint az az úriember akit a lakásában 7 évvel a halála után találtak meg. Én már voltam a zajkeltő és a szenvedő fél is de álltalában elmondhatom hogy elviselhetetlen zajt igen nehéz kelteni. 2 kisgyerekt természetesen zajjal jár de a gyerekek éjszaka valószínűleg alszanak. A pókerparti még ha ittas is se tartozik a csendháborítás tipikus esetei közé. A legproblémásabb az egyetemista kompánia lehet de ha szépen megkéred őket hidd el halkabbak lesznek. Magamról tudom. Laktam már széjjelcseszett egyetemista albérletben ahol majdnem minden éjszaka buli volt de buli nélkül is éjfélig szólt a zene. Az első helyen egy helyesírási hibákkal teletűzdelt csupa nagybetűs levelet kaptunk (1x) ezt kitűztük a falra és másnap még hangosabbak voltunk. Második helyünkön is sok buli volt 2 év alatt 1x jött fel az alsó szomszéd és szép kultúráltan elmondta hogy szokta hallani ha buli van nálunk de úgy gondolja hogy legtöbbször nem vagyunk zavaróan hangosak és ennek örül is, de tegnap kicsit jobban sikerülhetett a buli ugyhogy legyünk szivesek halkabbak lenni mert a tegnapi már zavaró volt. Na ezt nem tüztük ki a falra hanem 10 után úgy lehalkítottuk a zenét ahogy illik és nem is volt több baj. Ja dew egyszer mégis. XD 10. emeleten laktunk és egy roma úriember tajtékozva látogatott meg minket a 2. emeletről hogy ő már minden emeleten járt de mindenütt azt mondták hogy nincs beázás ergo mi áztattuk el őket a 10. ről.:P (és csak őket). Na de a lényeg. Egy városi életet sosem fogsz megúszni zaj nélkül. Mindig lessz valami. Én szoktam először beszólni a költözz vidékre dumával de ha esténként a kukás autó helyett a tücsköket szeretnéd hallgatni akkor bizony ez a megoldás.Mindennek megvan a maga szépsége. Vidéknek épp az a pozitív tulajdonsága ami a városoknak negatív. Míg egy falusi parkban szép az ég söld a fű és énekelnek a madarak addig pesten az ég szürke a fűben kutyaszar van a fákon meg nem madarak hanem a drogdealerek énekelnek. Bár kétség sem fér hozzá hogy pest ezzel szemben minden tekintetben praktikusabb.

Fedup Sári 2009.08.20. 14:30:43

@Pénzköltő: Először én is azt hittem, hogy rántott hús lesz ebédre R. bácsinál, de amikor aznap ötödször "klopfolt", akkor kénytelenek voltunk benézni a konyhaablakán, hogy mi fsszal kopácsol, azóta beszéltem is vele a dologról, egész összeesküvéselmélete van a felette lakókról, az önkormányzat és a rendőrség is benne van a zajongásban. :) mondanám, de egy idő után krva idegesítő a műsora, van, hogy éjjel is üvöltözik "felfelé". Milyen kár, hogy a födém van vagy 30 cm, a fal felénk meg csak 10-15 úgy tippelem, pedig nem mostanában épült a ház.

zsoci 2009.08.20. 14:40:40

Te költözz vissza a faluba sz való neked. A város ilyen itt élnek az emberek.

Briguci77 2009.08.20. 14:41:00

@k.tari: költözz tanyára ott csend van.
Én is bérházba lakom a Ganz Mávag környékén(kolónia) néha én is elküldtem párszor a szomszédot az .......ba.azóta nyugi van.Családi háznak a kertvárosba is vannak előnyei hátrányai ugyan úgy a bér vagy panel házaknak.Ez mindig vita kérdése marad

Csurár apuka 2009.08.20. 14:44:53

Nagyon szellemes akart lenni ez a post, de valahogy nem jött össze.
Ezt a mondatot meg "oldalsó szomszédom összejövetele (már nem először) a késő éjszakába nyúlt, amikor én szimplán le szoktam esni a matracomról, ha valaki nagyot húzott pókeren" értelmezni sem tudom.

a katona fehérben 2009.08.20. 14:50:35

@Aketo: Oké, nem vagy hímsoviniszta, megértő leszek: csak nevetségesen kicsi a farkad, és azzal kompenzálsz, hogy előadod itt magad, mint valami nagy kant.
Egyébként gúnyolódhatsz, de ha neked vagy a kisgyerekeidnek vagy az idős, netán beteg szüleidnek nem lenne nyugalma a saját drága pénzen vett lakhelyén, nem lenne ekkora szád. A karosszérialakatos szomszéd egy ismerősömnek egyáltalán nem ilyen vicces, de olyan ismerősöm is van, akinek a felső szomszédja asztalosműhelyt üzemeltet - panelházban...és ha már Lars Ulrich, én is zenélek, a szomszédságomban is van zenész, ő ráadásul profi, mégis némi kommunikáció után senki se zavarja a másikat a gyakorlással, ugyanis ez nem egy megoldhatatlan feladat még nekünk se, nemhogy Lars Ulrichnak, mert létezik fejhallgató, elektromos zongora, utólagos hangszigetelés, egyeztetett időbeosztás stb. Ilyen is, van sajnos ritka kivétel.

bazd meg 2009.08.20. 14:51:27

Angolul a videket, country-nak hivjak. Biztos hogy a tobbi nyelven is van megfeleloje. Vagy a magyar nyelv ennyire osszetett lenne ???? ;^) Ketlem.

klasszikus srác 2009.08.20. 14:54:32

Számomra két tanulság van:
1. Ne menj a belvárosba, csak ha bulizni akarsz!
2. Ne költözz panelba, csak ha alacsonyak az igényeid és magas a tűrőképességed!

Ezek után az a kérdés, hogy ennyi pénzből akkor hova menjek? :)

Lili Marleen 2009.08.20. 14:58:07

Erdekes, engem csak akkor zavarnak a zajok ha ebren vagyok..:)

CsigaBige 2009.08.20. 15:07:35

Nagyon tetszett ez az írás! Amúgy laktam panelban, ott soha semmi zajt nem hallottam szomszédtól (max a fürdőben a szomszéd fürdőjéből átszűrődő gyerekgügyögést). Most régi bérházban lakom, egyszerűen szrnyű...reggelente a szomszéd néni Kossuth rádiójára ébredek, a másik lakásból meg még azt is áthallom, hogy pittyeg az msn...akkor a többiről ne is beszéljünk...dehát, itt megszoktuk, hogy sajnos kivédhetetlen.

borzimorzi 2009.08.20. 15:16:15

@blacklord: Bocs, de nem a kisgyerek a hibás abban, hogy nem ül egy helyben, az minden normális ember (inkl. a posztoló) számára tiszta sor, hogy egy egészséges gyereknek nagy a mozgásigénye. Az viszont már a szülők hibája, hogy bezárják azt a szerencsétlen kölköt a lakásba, mint az állatkerti állatokat a ketrecbe, aztán a szerencsétlen csak ott rohangál faltól falig. Közben megőrjíti a szomszédokat is. A gyerekvállalás pontosan azt jelenti, hogy azt a gyereket minden velejárójával együtt _v_á_l_l_a_l_j_a_ az ember. Ilyen velejáró, hogy ha nagy a mozgásigény, akkor edzésre kell járatni a kölköt akár minden nap, ha meg könyvmoly, akkor könyveket meg nethozzáférést kell neki venni. Egyik se olcsó mulatság, de hát a gyereknevelés az egy ilyen bicikli.
Csót:
b

volesojinka 2009.08.20. 15:28:06

A panellal nincs bajom, és a gyökér Vasembör nevű kommentelő halál gáz terminusa szerinti "megélhetési,fajtajelleget kívülről is mutató,gyerekgyártók" (atyaég, de barom, aki egy ilyet leír) szóval a cigány szomszédaimmal sem.(sőt! kulturáltabbak, mint sok, magát pusztán a bőrszíne okán nagyra tartó seggfej) Ellenben azzal, hogy szinte közvetlenül a mi (és lakótelep lévén sok más ember) ablaka alá helyeztek el egy szelektív gyüjtő blokkot, tönktevágták a reggeli szunyát. Sok barom kora hajnalban érzi szükségét, hogy állati jó fej legyen és szelektív gyűjtsön. Azóta hajnalanta felver az übegdobálás, és tökéletesen tehetetlen vagyok.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.08.20. 15:31:06

Azok az idióták akik elásódást, tanyára költözést javallanak azok csak a szélsőségekben tudnak gondolkodni, igaz?

Ha tüsszögnek, meg is rendelik a koporsót egyből.

OMG. Arany középút? Disztingválni? SZOCIALIZÁLVA LENNI? Ez nem megy mi? Csak a fröcsögés, meg a tanyára küldés. Megértés, halkabbra vevés, önmagukat visszafogás az smafu, mi?

Baldvogel 2009.08.20. 15:37:44

A posthoz írt megjegyzések többsége, tisztelet a kevés kivételnek, pontosan visszatükrözik azt a magatartást, amiért sokan szenvedünk a zajos szomszédoktól. A végtelen és határtalan önzést, tudniillik, amely nem vesz tudomást arról, hogy a másik ember is érző lény, és sokszor csak azért is, merő szórakozásból is, borsot tör az orra alá. Ezen én már nem lepődök meg, csak minden alkalommal elszomorít.

Részvétem a kedves postírónak. Faluról "feljőve" megtapasztalni azt, hogy az emberek khm... le se szarják a másikat, borzasztó kulturális sokk. Beleolvastam a többi postodba (ööö... izé... postjába?) is, és örömmel tapasztaltam, hogy nem csak engem zavar a tegeződés meg a többi nagyvárosi szemét. Igaz, a verbális nemi erőszakot még nem tapasztaltam meg, férfi létemre talán nem is fogom.

Ilyenkor szokták azt mondani, hogy megszoksz vagy megszöksz... vagy tönkremész bele. Vagy a nyakadba veszed a világot, és meg sem állsz a határig, vagy igyekszel felfedezni a városban pozitív dolgokat: sok színház, nagy könyvesboltok, érdekes kiskocsmák, séta a zsidó negyed még megmaradt régi utcáiban egy kellemes őszi délutánon.

Baldvogel 2009.08.20. 15:38:40

visszatükrözik = visszatükrözi, de már késő.

Kis ember 2009.08.20. 15:41:04

@300SD:
Azzek, a shalom-ra azt hittem, hogy Sashalomról írsz, az meg tényleg vidék. :)))

Kis ember 2009.08.20. 15:45:18

@volesojinka:

Én annak idején kiakadtam, hogy az ablakom elé telepítettek egy padot, amin a hely fiatalság hajnali ötig részegen váltotta mag a világot. Bementem az önkormányzathoz, hogy tegyék odébb 10 méterrel azt a kib. padot, nekik is jó lesz, mert akkor a kertes házakra néz és nem a panelra, meg nekem. is. Azt mondták nem lehet.
Egyik éjjel kimentem, végigöntöttem fáradt olajjal és kitűztem rá egy cetlit: vigyázz, a pad olajos.
Onnantól csend volt.
Megjegyzem, másoknak se tetszett ez a megoldás, mert az egyébként kulturált lakótelepen az összes padot kirángatták a ház elől és odébbdobták. Minden mást meghagytak.
Megoldás: gyújtsd fel a kukát.

Baldvogel 2009.08.20. 15:50:21

@eloszto: Ugyan már, eloszto, arany középút? mértékletes élet? mások tekintetbe vétele? Micsoda őskori szókinccsel operálsz te? Ez ma nem menő. Menő elküldeni valakit máshová, menő nyomdafestéket nem tűrő szavakkal másokat minősíteni ismeretlenül, menő szexuális utalgatásokkal szellemeskedni, menő ordenáré módon macsóskodni (mindez együtt a LEGmenőbb).
Azon szoktam gondolkodni, hogy ez pusztán korszellem-e, vagy csak arról van szó, hogy egy-másfél generációnyi neveletlen, öntelt és önző hólyag rászabadult az országra az utóbbi 15-20 évben.

LOOOVE · http://szerelmes.dolgok.com 2009.08.20. 15:55:57

Biztos ez is csak egy kamu sztori.

noirA 2009.08.20. 15:59:54

Nem igazán értem, hogy miért piszkálja a többség a posztolót. Ha valaki panelban/többlakásos házban lakik az igenis legyen tekintettel a szomszédaira. Ne csapkodja az ajtót, ne bömböltesse a zenét és ne tartson házi bulit hajnalig, illetve ne vasárnap hajnali 7kor kezdjen el fúrni, faragni.
Sajnos akkora taplók az emberek, hogy magasról leszarják, hogy esetleg zavarja a szomszédait az, ha porszívózik vagy az ezeréves, lambadát járó, hajdú mosógépével mos az éjszaka közepén.
Tiszteletben kell tartani azt, hogy nem egyedül él egy puszta közepén.. jah kérem, hogy ez az emberek többségének nem megy? Elég sajnálatos.

lárvalányhaj 2009.08.20. 16:02:04

@Baldvogel:

"Részvétem a kedves postírónak. Faluról "feljőve" megtapasztalni azt, hogy az emberek khm... le se szarják a másikat, borzasztó kulturális sokk."

Nekem tök tetszik, hogy az emberek le se szarják a másikat városban. Engem sokkal jobban irritál a falusi tempó, hogy mindig mindenki szemmel tart, belepofáznak a dolgaidba, tiszta bigbrádör, komolyan. És amúgy meg falun is meg városban is pont ugyanazok a bunkó parasztok laknak, csak a városban legalább nem szólnak hozzád, falun meg állandóan belepofáznak mindenbe, és ahol tudnak, keresztbe tesznek neked. (Laktam már mindkét helyen, úgyhogy tudom.)

Locke 2009.08.20. 16:02:45

Hülye mázlista, neked akkor még nem volt soha sikítva szexelős szomszédcsajod, aki hajnali egykor ér haza a pasijával, és háromig öt orgazmusra ébredsz?

zezse 2009.08.20. 16:04:16

hogy a kertes ház se legyen mindig öröm, itt mindenki vasárnap ebéd után izzítja be a motoros fűnyírót, vagy flexeli az új kerítéshez valót. A heti bulik és petárdázások ( szülinap vagy egyéb esemény alkalmából) se elhanyagolható- főleg a parázós kutyáknak, és akkor még a heti 2x legális égetésről nem esett szó amikor száll az ablakon a pernye.. de még mindig jobb mint Bp.

noirA 2009.08.20. 16:07:21

@zezse:
húú de tudom utálni, amikor a szomszéd nyáron szombaton hajnalban kezdi el nyírni a füvet , mert akkor még nincsen meleg...

lárvalányhaj 2009.08.20. 16:16:52

@Hakkar:

Keféljetek ti is ordítva/sikítva, és akkor megoldódik a prolléma :)

zezse 2009.08.20. 16:17:11

ó itt megszólnak ha a ház előtt nem áll minden fűszál megfésülve...biztos ez lenne a legnagyobb problémám. nálunk 6 kor kezdődik az élet, amikor az ember a másik oldalára fordulna. éljen a vidék :)

lárvalányhaj 2009.08.20. 16:19:12

@zezse:

Na, pont erről beszélek, hogy falun nem átallnak belepofázni abba, hogy hogy van lenyírva a fű a ház előtt. Nem is értem, hogy hogy veszi a bátorságot valaki ehhez, komolyan. Ahhoz se lenne közük, ha derékig érő gaz lenne, komolyanmár.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.08.20. 16:20:29

Nem tudom honnan hallottad, hogy a panel zajos. Én 30 éve élek panelben és a bútorhúzogatáson, klopfoláson és lakásfelújítási zajokon kívül nem sokminden hallatszik át. Persze ha valahol parasztok élnek azon semmi se segít, max a sörétespuska.

Kis ember 2009.08.20. 16:23:00

@Zka:
Én a panelben hetente kétszer hallottam, ahogy a fölöttem lakó ordítva elélvez.
Mindig így: hee-hee-hhauouá.
Az emelkedő hangerőt sajnos nem tudom itt illusztrálni.
Mondjuk éjfél előtt, vagy fél egyig végzett, úgyhogy nem zavart...

Baldvogel 2009.08.20. 16:24:19

@lárvalányhaj: Na most, a kettő között van az a hipotetikus emberfajta, amely gondol a másikra, de nem figyeli. Például: nem lóg az ajtóban/ablakban folyton, hogy ugyan kit hozott már megint haza a szomszéd K., de este kilenc után lehalkítja a tévét, nem bömbölteti a hifit, a gyerekeit neveli, de nem arra, hogy "futkározz csak, Robika, a szomszéd bácsinak úgyis mindegy" és így tovább. Tehát elvileg elképzelhető lenne egy ilyen magatartás is.

Baldvogel 2009.08.20. 16:26:17

@noirA: Úgy, ahogy mondod, pontosan így gondolom én is: az embernek tudomásul kell vennie, hogy egy társasházban nem csinálhat azt, amit akar. Ez a drót nincs bekötve a legtöbb embernél.

Nagymoli 2009.08.20. 16:26:43

Én is szoktam hangoskodni... Szomszédok is... Hallgatólagos megegyezéssel srác ésszerű időben trombitálni tanult. Én erősítőt, hangfalat építettem, néha teszteltem, de senkit nem zavart, rövid időre.. Aztán jött a változás. Szomszédnál szülők elmentek melózni, gyerek maradt, és éjjel lövöldözte a monsterokat a PC-n, ami meg volt támogatva hangilag. Anyám néha felment anyjához, nevelési célzat miatt a srác felé. Nem hatott. Aztán egyik éjjel rájöttem, hogy mivan, ha nincs szünetmentes tápjuk otthon, és felballagtam, lenyomtam a megszakítót náluk. Csend lett. Gyerek be volt tojva a sötétben, szerintem izgibb, mint a PC-s progi;-D Na meg kiolvadt a hűtőjük. Ezt két háromszor ismételve végre csend lett, srác is megtanulta a fejhallgató használatát. :-D

Kis ember 2009.08.20. 16:37:51

@Nagymoli:
Erről van szó, meg kell találni a megfelelő módszert.

belekotty 2009.08.20. 16:42:35

Én a csöndes Százados útról kerültem a Práter uccába. Rémes volt a zaj, de +szoktam. Aztán a 3as6árh1re vetett a sors, kertes házba. Itt van hogy órákig egy autó nem m1 el a ház el5t.
Itt a környékbeli kuttyok ugatnak néha, de eléggé jó céll9vő vok és messzire hord a csúzlim, kavics meg maratt elég az épíkezésből. Volt szomszéd akivel akatt vitám égetésileg, aki közölte hogy szarik a fejemre. Mivel már volt súlyos testi sértéses ügyem úgy döntöttem nem a gyors nevelési móccer használom, hanem kivárom az én idő. Az + is j5t amikor kertipartit rendeztek, pechjükre szélcsend vót. na akkor én akkurátusan, az egész kompánia szeme láttára gyújtottam be a kertihulladékot. :-))

Jedlik 2009.08.20. 16:44:15

@noirA: Na akkor ismerkedjetek meg a blogger kolleginával és picsogjatok együtt, hogy milyen szar az élet, jaj.

Baldvogel 2009.08.20. 16:44:50

@LOOOVE: Hát persze, hiszen ismerjük mindannyian a magyar honfitársainkat. Kivétel nélkül kedves, aranyos, empatikus emberek, akiknek a világért eszükbe nem jutna, hogy másokat akár egy hangos szóval zavarják. Előzékenyen megállnak a zebra előtt, nem bömböltetik a 800 lóerős motorjukat éjjel a városban, nem dobják ki a kólás üveget a száguldó autóból, sem az égő cigarettát a hatodikról. A magyar ember udvarias, jól nevelt, jóindulatú, mindig ápolt, különösen ha emberek közé megy, mindenkinek előre köszön, az időseknek és a kismamáknak önként átadja a helyét a villamoson, és mindenkire mosolyog. Aki mást mond, az kamuzik.

Jedlik 2009.08.20. 16:46:36

@borzimorzi: Ha edzésre viszed a gyereket csak megerősödik, és otthon tovább bírja a szaladgálást. :)

Kis ember 2009.08.20. 16:50:45

@Jedlik:
Akkor járasd úszni vagy balettre.
Tuti csak arra lesz ereje, hogy megegye a vajas kenyeret.

szendeszundi 2009.08.20. 16:53:45

Vannak emberek, akiket mindenki zavar, akik nem ők, nem úgy élnek, ahogy ők szeretnék, szinte keresik, mitől lehetne szenvedni. Anyám, a fölöttem lakók ide-oda mennek a lakásukban! Meg lehúzzák a wct! Még gyerekük is van, és nem kötik ki az asztal lábához! Falun meg ugat a kutya éjszaka is, sőt felénk valami halál rémísztő hangú madár is van, tizenévesek motoroznak, meg hát röhögnek hangosan, és igen, reggel-délben-este füvet is nyírnak, meg flexelnek is (a szexelést viszont nem hallani át, legalábbis a mi szomszédainkból...) A buszon meg jövök haza, és hangosan hülyeségeket beszélnek mögöttem, megőrülök, és tényleg, falun beszélgetni kell legalább 1-2 szót, nem elég ha köszönsz valakinek, szóval egyszerűen kibírhatatlan az élet!
Egyébként nálunk évtizedekig nem volt hogy a szomszédok feljelentgetik egymást. Az utóbbi 1-2 évben ez megváltozott. Szomszédba átmenő macska, a kertből a szomszéd kertjére vetődő faárnyék, egyéb halálos vétségek.
Telepítsenek mindenki köré legalább 80 éves, totyogó és motyogó egyedülálló nyugdíjasokat, hogy végre mindenki boldog legyen.

cso zsi 2009.08.20. 17:03:49

Egy hatemeletes ház (nem panel) legfelső emeletén cseperedtem fel.
5-6 éves koromban az alattunk lakó óvodai csoporttársamhoz bármikor mehettem játszani, ő is mihozzánk.
A "frászt" attól kaptam, amikor a saját anyám klumpában végigklaffogott a lakáson, és pontosan meg tudtam mondani, merre megy.
Barátomék mondták, hogy ez nekik "megszokott" dolog, mivel éjjel nem csinálja, nem zavarja őket.

Ifjú házasként hasonló házba kerültem, mint Pénzköltő. Persze, hoztam a magam kis zenecuccát, a párom meg hallgatta rajta a kedvenceit, a lakók nem kis "örömére".
De csak nappal, ill. 10 év alatt volt két házibuli is.
Szomszédok cserélődtek, fölénk egy idióta költözött, aki éjjel-nappal autóversenyes játékot hallgat a házimozin mélynyomóstul, alattam gitár-gyakorlás folyik, van hogy hajnal 4-kor kezdi.
A szemközti lakást viszont egyetemisták lakják, és a bérbeadó cuccát hallgatják. A személyek évenként cserélődnek, a mentalitás marad. Ezekhez évi 2-3 alkalom elég, de minden évben újra kell kezdeni.
A felső lakó, -ha már felébresztette a fiam éjjel -, kapott egy kis termékbemutatót az itthon fellelhető kb 800 wattnyi házimozikból. Mindegyiken beállítottam ugyanazt a kommersz rádióadót, a fiamra ráadtam egy zárt fejhallgatót, és 5-6 percig üvöltött a tuc-tuc.
Valamit megsejthettek odafent.
Most gyermekük született, de gondolom, egy év múlva lesz fakockája...

k.tari (törölt) 2009.08.20. 17:08:57

SZENDESZUNDI TE MIRŐL BESZÉLSZ??TUDOM JÓL AMIT IRSZ HOGY FALUN VAGY VIDÉKEN IS VANNAK DOLGOK,DE HA AZ MEGNYUGTAT HOGY A VOLT 3 VOLT BARÁTNŐM IS CSALÁDI HÁZBA LAKOTT GYÖMRŐ GÖDÖLLŐ DUNAKESZI..ÉS KURVÁRA ÉG ÉS FÖLD VOLT MINT ITT APANELBAN ÉS KURVÁRA NEM I ÉRDEKELT AMIKOR FÜVET NYIRTAK MEG KUTYA UGATOTT ÚGY ALUDTAM MINT A BUNDA!!!!ITT NEMHOGY ALUDNI PIHENNI NEM LEHET,MINDIG VAN VALAMI ZAJ AUTÓ MENTŐ GYEREKEK JÁTSZÓTÉR ŐRJÖNGNEK LENT,FOCIZNAK A KETRECBE ÜVÖLTÖZNEK MINDEN EGYES BELERÚGÁS A LABDÁBA LÉGROBBANÁS A PANELBA,A RÁCS MEG CSÖRREN HANGOSAN AMBE A KAPUBA RÚGJÁK,FELETTÜNK LAKÓ 18 ÉVESEKET MÁR LEIRTAM,ITT MEGŐRÜLNÉL EMBER,MI A FASZRÓL BESZÉLSZ,MONDOM TUDOM MILYEN VIDÉKEN MEG FALUN,AMIT IRTÁL TUDOM OTT IS VAN PÁR DOLOG,DE AZ TIZEDENNYI DE MINT ITT AMI EZERSZER HANGOSABB ÉS ZAVARÓ!!HIDD MÁR EL!!A FELETTÜKN LAKÓ KÉT SRÁCOT MEG MÁR FELJELENTETTÜK MOST KAPJÁK AZ ÖNKORMÁNYZATTÓL A 100 EZRES BIRSÁGOT!NYUGI AKI BUNKÓ ÉS HÜLYE MEGKAPJÁK IDŐVEL A MAGUKÉT!!

gitáros 2009.08.20. 17:14:06

@k.tari: Ideges vagy? Miért üvöltözöl?

Pénzköltő! Van ír szteppes, lakáskereső isemrős, szóljak neki? :)

noirA 2009.08.20. 17:25:10

@Jedlik: látom te is egyike vagy a tapló embereknek...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.08.20. 17:31:31

"majd beköltözött A Gyermek. A gyermek mindennap este 9-ig gyúrt a 2032-es Grönlandi Nyári Játékok 100 méteres sprinter számára, ...saroktól sarokig bizonyítva, hogy 1. megtanult járni/futni, 2. van sarokcsontja, 3. szociálisan fogyatékos mindkét (?) felmenője."

Ezen nagyon röhögtem. Meg sírtam. Én a mellettem lévő szomszédból kapom ezt (most éppen is), ahol két gyerek van, egy 10 és egy 4 év körüli. Na azok együtt csinálják, de valami még nem létező olimpiai számra edzenek, mert az ajtóról lepattanást is gyakorolják. Amíg a kicsi kisebb volt (1-2 éves), azt hittem majd idővel benő a feje lágya. Hát nem.

Megértem én, hogy a gyereknek mozgásigénye van. De néha kedvem volna megkérdezni, hogy a francba csinálnak földrengéssel vetekedő erősségű zajokat. Nekem nem megy, pedig próbáltam.
És persze az egyetlen gomb, amit a gyerek ismer a házimozin, az a hangerő.

Mondjuk a szülők elég furcsák amúgy is, a szociális érzéketlenséget leszámítva (utóbbi lassan genetikailag benne van mindenkiben). Egyrészt MINDIG teljesen le van engedve a redőny náluk. Nyáron-télen, nappal-éjjel. Tehát villanyfényben vagy sötétben élnek. Másrészt a gyerekeket soha nem láttam, se az apjukkal, sem kettesben lent játszani (van a ház mögött egy nagy nyírott füves placc, játszótér, padok, semmi autóforgalom). Helyette: május, 25 fok - nem kánikula - vasárnap reggel félnyolc, mire ébredünk? A család üvöltve focizik. Az előszobájukban. (Azt még hozzátenném, hogy a szülőkkel kb. egyidősek vagyunk.)

Az említett füves placc padjai pedig vonzzák éjjel egy körül a hülyegyerekeket, akik üvöltve röhögnek, míg a környékbelik házakról - olyan 120 lakással lehet számolni - visszhangzik minden. Sajnos nem tudok eldobni a padig, pedig próbáltam már rohadó almával, paradicsommal, ilyesmi.

A tégla és panel között pedig nincs igazán különbség, ez tévhit. Laktam már téglaházban, ahol a felettünk lakó éjjel kettőkor mosott, majd teregetett, az erkélyre, ahová klumpában hordta ki a ruhát. Ja, és zongorája is volt, amin a gyerek még épp tehetségének szárnyait bontogatta, vagyis mindig ugyanazt a dallamot hallhattuk. Egy évig laktunk ott. (És ő volt az egyetlen szomszéd, mert oldalt laktunk, fszt-en. De felért hárommal.)

Most fenti szomszédom nincs, de a lentiek sem rosszak. Buli, éjjel üvöltés, az ajtókat csak tiszta erőből tudják csukni, az erkélyen cigiznek, a füst bejön hozzánk, marha jó (tudom, hogy joga van ott cigizni, én meg majd gyakran mosom fel az én erkélyemet bő vízzel). De volt már náluk erkélyen kipisálás, cserepes virágok kihajigálása is terítéken.

A nevelés hiánya a baj, kortól függetlenül. Én még kaptam nevelést, érzékeny vagyok az ilyesmire. Van ki nem. Ő nem tanítja meg erre a gyerekét, van aki meg egyáltalán nem neveli a gyereket. Akkor mit várunk?

Szarunk másokra, az a baj velünk.Tisztelet a kivételnek. És az utóbbi a kisebbség.

lárvalányhaj 2009.08.20. 17:38:25

@Baldvogel:

Az a bökkenő, hogy mindenkinél máshol van a tűrésküszöb. Tényleg vannak emberek, akik indokolatlanul és bunkó módon zajosak, de másrészt meg olyanok is vannak, akik hiperérzékenyek, és akiket _minden_ zavar. Most ha egy ilyen ember lakik egy lakásban, akkor mindenki más álljon vigyázzban, és ne vegyen levegőt? Ami meg a másik, hogy szombat este egy-egy bulit igazán lehet tolerálni, nem olyan veszélyes dolog az.

Egyébként nekem van olyan ismerősöm is, aki orvosi okokból zajérzékeny, ő például rászánt félmillió forintot, és megcsináltatta a hangszigetelést a lakására.

lárvalányhaj 2009.08.20. 17:41:11

@szendeszundi:

Megjegyzem, a nyugdíjas se tökéletes megoldás. Hetvenes, félig bolond, viszont teljesen süket bácsi lakott fölöttünk az előző lakásban, aki úgy bömböltette a tévét, hogy nyáron, nyitott ablaknál minden szót lehetett érteni. Engem nem zavart, ha a bácsi meccset nézett, földobtam egy fülhallgatót. Pedig én otthon dolgozom.

tiara · http://szomszedaim.blog.hu 2009.08.20. 17:42:59

hát.. ajánlom az alábbit (is) :)

szomszedaim.blog.hu

Baldvogel 2009.08.20. 17:58:40

@lárvalányhaj: "de másrészt meg olyanok is vannak, akik hiperérzékenyek, és akiket _minden_ zavar"

Ez teljesen igaz. Ezeknek is két alfaja van, az egyik az, amelyik azonnal veri a fűtéscsöveket, ha a felső szomszéd leejti a fakanalat a padlóra, a másik meg tűr, magában robban szét az agya, fejhallgatózik, füldugózik, esetleg a kettőt együtt, és az Igazán Nagy Hangoskodás utánra tartogatja a (z elképzelései szerint kulturált) felháborodást. Sajnos én ez utóbbiba tartozom, évek alatt mindössze egyszer kopogtam le a szomszédnak, amikor éjjel bömböltette az ergya zenéjét. Viszont minden nap megőrülök egy kicsit a zajoktól. A költözködés első számú prioritássá lépett elő, de ahogy a hozzászólásokat olvasom, máshol sem jobb a helyzet. Ideális lenne a Hortobágy közepe, de onnan meg nehéz internethez jutni.

2009.08.20. 18:02:58

A probléma megoldása meglehetősen egyszerű: válaszüzenet: az apeh felé megtörtént a feljelentés, a bérbeadó nem fizet adó a kiadott lakás után, (99°%, blöff), ígyhát kereshet más albérletet.....

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.08.20. 18:14:06

@Baldvogel: na én is ilyesmit akartam írni... átlag rinya sokak szemében (sajnos), de még pár év, és lehet h már én is nagybetűkel kiabálok, mint k.tari :D (akit megértek)

régen, a panelban egy töksüket banya hajnalig üvöltette a tévéjét... (!), de ez semmi: néha hallucinált is, és olyankor az éccaka csendjében nekiment a radiátorcsőnek (panel!) valami vassal... képzelhetitek.

jelenlegi szomszédomban egy kamszlány édesíti az utca (lakósparkos: vagyis egyszerre van mindenféle falusi és városi zaj... szívás, na) életét: reggeltől estig, amíg át nem vált a sokwattos dj készletére, a fülhallgatója szól, így nem zavarja, hogy közben megállás nélkül mindent csapkod: vaskaput, ajtókat... éjjel meg a hangos bulik unalmát azzal oldja, hogy bútorokat emelgetnek (?), húzogatnak (?), verik a falat... (?) Rejtély mit csinálnak, de jól hallani.. Alig várom az iskolaidényt, akkor talán nem hajnali 3kor megy majd aludni a kis ribanc...

Amúgy már blogoltam egyet arról, hogy néha mulatságos a szomszédság zajforrása: amikor (irritál vagy nem), de nem tudjuk mivel keltik a zajt... ennek egy esete:
murci.blog.hu/2009/07/13/neszek

peca1000 2009.08.20. 18:15:53

Legfelső szinten kell lakást venni, mert a zaj lefelé terjed. Ha zajos a szomszéd este 10 után is, le kell kapcsolni a villanyórájukat. Ez mindíg beválik.

Rendőröket ne hívj, mert előbb hozzád mennek be, és ha felírták az adataidat, akkor mennek a zajos szomszédhoz.

pakesz (törölt) 2009.08.20. 18:19:21

erdekes, hogy a panelrol ezek utan meg eloiteletesen nyilatkozik!!!
a panelnel a szomszed haz az fenyevekre van, a szomszedot 20 centis vasbeton fal (belul ureges!!!) valasztja el es nem az 50es evekbeli levalasztas soran hasznalt hulladek anyag
ezeket tudni kell :)

2009.08.20. 18:25:01

Hívj a bajban: megkeresemamegoldást@freemail.hu

mlif 2009.08.20. 18:25:56

felettem legalabb tízkilós vasgolyókat (?) gurítanak minden este 9-kor, kb egy órán keresztül.
mi a francot csinálnak, elképzelni sem tudom.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.08.20. 18:29:03

"a zaj lefelé terjed."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDD
de szép is volna!
fizikatanár-e vagy? :P

mlif 2009.08.20. 18:31:51

szamárfül:
pedig panelban csak a legfelső emelet ment meg a zajtól, viszont cserébe jár a nyári agyzsibbasztó meleg.

2009.08.20. 18:34:26

az összes megélhetési problémára tudok megoldást..: olcsobb mint gondolnád.....

2009.08.20. 18:35:00

az összes megélhetési problémára tudok megoldást..: olcsobb mint gondolnád.....
megkeresem@freemail.hu

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.08.20. 18:36:57

@peca1000: Én felül lakom. Terjed az felfelé is.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.08.20. 18:37:45

@mlif: Ezt a hangot én is ismerem. Nem jöttem rá, mivel csinálják.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.08.20. 18:39:09

@mlif: Ment meg ám a túrót. Ha belekezdenek alattam a picsák a bulizásba, meghívlak, jó? Volt, hogy hangos felröhögésre riadtam hajnal félnégykor. Sejted, milyen jólesett...

Baldvogel 2009.08.20. 18:39:50

@parabellum: Öööö... azért olyan drasztikus megoldásra nem vagy csak ritkán gondoltam, mint amit a nicked sugall ;-)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.08.20. 18:40:03

@mlif: Ja, meleg nincs, panelprogram megvolt. Idén eddig max 28-29 fok volt. (Klíma nincs, redőny van.)

noirA 2009.08.20. 18:47:31

@Jedlik: nem kötöm az orrodra:)

Fedup Sári 2009.08.20. 18:47:31

@szamárfül: Az biztos, hogy a zaj jó része a padlón keletkezik (futkosó-ugráló gyerek, klumpásnéni, bútortologatás, vasgolyógurigatás :) stb.), és az eggyel lentebb lakó hallja. Ez kiesik a legfelső szinten.

lárvalányhaj 2009.08.20. 18:48:10

@szamárfül:

Bolondból nálunk is jó a felhozatal. Szemben lakik egy üldözési mániás nő, aki hangokat hall, és időnként beszélget is velük. Rendszeres látvány, hogy kinn áll a gangon, és kiabál valakivel, csak éppen nem látni senkit közel s távolban. Meg sokáig azt hittük, hogy valakivel együtt lakik, mert sokáig szokott égni a villany, és lehet hallani, hogy a nő beszél odabent. De aztán kiderült, hogy tök egyedül lakik, és alighanem a hangokkal beszélget odabent...
Ez persze mind oké lenne, csak az a gond, h időnként a házban lakókat is feljelentgeti, amikor azt gondolja, hogy ők üldözik o.O

Ezek persze leírva viccesek, de én igazából sajnálom inkább.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.08.20. 18:52:03

@bonifac: LEFELÉ. Hülyeségeket irkálok már.

Baldvogel 2009.08.20. 18:55:31

@szamárfül: A töksüket banya nekem is megvolt. Úgy értem a zavaró tényezők között. Időközben kaphatott egy hallókészüléket, mert azóta onnan csak a csend jön át. Momentán a legújabb zajforrás a szomszéd fi, aki mostanában fedezte fel magában a hipermonoton, kizárólag dobra és valami kínai szintetizátorra épülő úgynevezett zene szeretetét. Egyúttal új barátnője is van az ahhoz tartozó zajokkal.
A kamaszlány helyett nekem évekig kamaszfiú volt. Amíg itt laktak majdnem alattam, a nyarakat úgy különböztettem meg egymástól, hogy a Rómeó és Júlia 1 (egy!) dala vagy a Red Hot Chili Pepers 1 (egy!) száma esetleg más "zene" jellemezte-e. "Tudod, ez az a nyár volt, amikor folyton a Snow című nyál ment."

Baldvogel 2009.08.20. 19:00:30

@lárvalányhaj: :-) Egy-egy ilyen blog kincsesbánya a szociográfiai vénával megáldott íróknak.

Üldözési mániás nő itt is van, ő a tuk-tuk "zenés" szomszédomra van berágva. Ez a tipikus példa arra, hogy attól még, hogy üldözési mániád van, még nem biztos, hogy nem üldöznek.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.08.20. 19:00:32

Kedves Kommentelők!

Ismerősömék VII. kerületi házában lakó vicijéről kellene példát venniök: ő aztán rendet tud tartani a házban! Elég egyszer-kétszer megzörgetnie partvisával a dorbézolók ajtaját, s máris csönd lesz. Arról nem is beszélve, hogy abban a házban nem lehet csak úgy kimaradozni, mert a vici keményen behajtja a kapupénzt a lumpolókon. Így is kell!

Kedves Kommentelők!

Javaslom nevezni a versenyre a Dér--Radnai--Soós-féle fizika példatárat. Tisztában vagyok vele, hogy nem kifejezetten regény, de hozzátenném, hogy bohó ifjúságomban olyan élvezettel forgattam, mint mások a füzetes regényeket.

Jó szelet!
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának szeptembertől V. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon, osztatlan, kredites képzésben, nappali tagozaton, államilag finanszírozott helyen

cso zsi 2009.08.20. 19:00:49

@peca1000: Ebből okuljunk.
A ház környéki telefonfülkéből híni a policájt, a zajos szomszéd nevében, hogy valaki hangoskodik a házban... :))))

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.08.20. 19:01:19

Elnézést, hogy véletlenül ide nem vágó bekezdést küldtem el, amit egy másik blogba szántam.

lárvalányhaj 2009.08.20. 19:09:39

@Baldvogel:

egy-egy nagyobb társasházban kurvaélet, h akad valami bolond :D
bár én kicsit örülök is neki tkp. mert így legalább biztos, h nem én vagyok a legkattantabb a házban :P

lárvalányhaj 2009.08.20. 19:16:11

@Baldvogel:

Eszembe jutott egy kirívó példa arra, hogy mennyire eltérhetnek ezek az egyéni érzékenységek.
Abban az időben, amikor panelben toltuk, még a szüleimmel együtt laktam. Akkor is anyukám feszt panaszkodott, hogy milyen rossz, hogy a szomszédból _minden_ áthallatszik, például szombat reggelenként lehet látni, hogy a fenti bulizós hülyegyerek éppen kihányja a belét. Nekem meg fogalmam se volt, hogy mi az a "minden", amiről beszélt. Komolyan. Valóban fölöttünk elég bulizós népek laktak, de végül is _annyira_ sokszor nem tartottak bulit. Egyetlen egyszer emlékszem, hogy nem tudtam tőle aludni, de sose éreztem azt, hogy pokollá teszik az életemet v vmi.
De anyukám minden tekintetben ilyen. Én úgy alszom, mint a bunda, az ágyúdörgés se tudna felriasztani, de ő már akkor kijön pattogni, ha úgy megyek el a hálószoba előtt, hogy egy kicsit recseg a parketta.

Leeroy of SMV Design 2009.08.20. 19:19:47

Jómagam a fővárostól ~20 km-re délre élek egy városban, és bizony nem túl messze a házunktól egy díszes kompánia ilyenkor nyáron elég sokáig érzi jól magát esténként, még mintha valamit játszanának is (talán asztaliteniszt?) Mindezt üvöltözéssel tarkítva. Más lenne a helyzet, ha az alföldi tanyavilágban történne mindez, ám ez egy elég belakott környék, épp ezért idegesítő, hogy az ember képtelen ezek miatt elaludni. (Érzékeny vagyok a zajokra, nem vagyunk egyformák...) Tehát nem kell pestinek lenni, hogy ignoráns létformákba ütközzünk. Ti ha olvassátok, üzenem a szomszédból: tegyétek magatokat takarékra, mert mások is élnek itt!

cso zsi 2009.08.20. 19:33:33

@lárvalányhaj: Oszt' mennyi idős a kedves mama?
45-50 fölött megváltoznak az alvási szokások, sokaknál talán a lecsökkent szex miatt.
Mondják, hogy romlik a hallás, de inkább "szelektív" lesz. Mindkét értelmében.
Aki volt kisgyermekes szülő, tudja milyen a gyerek első neszére felébredni, mielőtt elhangzana éjjel egykor a: "VIZETKÉREKPISILNIKELL!!!!", már ot vagy a pohár vízzel/bilivel.
Apósomat viszont nem kívánnám, csak ellenségem (nincs olyanom) szomszédjának.
Különböző nyavajáira maréknyi gyógyszert szed, amitől napközben is szunyókál.
Viszont ugyanolyan tvjét, mint ami nekünk is van, kétszer akkora hangerőn hallgatja, mint ahogy mi szoktuk. Bármikor, amikor felébred az éjszaka közepén-hajnalban, ráfogja a távirányítót a tv-re ha ki van kapcsolva bekapcsolja, és ha halk felhangosítja.
De azért hívott meg, hogy kipihenjük a zajos várost...

Baldvogel 2009.08.20. 19:35:57

@lárvalányhaj: "például szombat reggelenként lehet látni, hogy a fenti bulizós hülyegyerek éppen kihányja a belét"

Ugh, ha látni is lehetett, az tényleg rémes. Üvegmennyezet volt üvegfödémmel? Vagy csak folytonossági hiány volt a plafonban? Vagy a fenti ablakból rókázott alá?
Hirtelen nem is tudom a három lehetőség közül melyik a legrosszabb... ;-)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.20. 19:52:01

@Fedup Sári: egy új építésű tégla társasház tetőterében lakom, tehát nincs fölöttem senki. bízz bennem, prímán lehet hallani az alattam lakók lépteit. mélynyomóhoz hasonlító puffogást érzek a seggem alatt, amikor az alsó szomszéd járkál a lakásában, márpedig arra nem kérhetem meg, hogy vágassa le a lábát.

azelőtt panelban laktam, ott ilyesmit nem tapasztaltam.

neurotoxin 2009.08.20. 19:54:12

Amikor utoljára vettem, 70 forint volt egy 3M szellőzőképes füldugó. Nem egy álom benne folyamatosan, de a nehéz időkön átsegít.

lárvalányhaj 2009.08.20. 20:05:42

@cso zsi:

No-no, ő mindig is ugyanilyen volt, nem hiszem, hogy a Klíma-X játszana be e téren.

@Baldvogel:

Nem, igazából _hallani_ lehetett, csak elkúrtam :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.20. 20:09:20

@neurotoxin: a füldugóval az a bibi, hogy csak a léghangokon segít (hangos beszélgetés, sikítozás, TV hangja, mikró hangja stb.), a testhangokon (léptek zaja, ajtócsapkodás, ugrálás, tekézés lakásban) sajnos nem, mert előbbit inkább hallod, utóbbit inkább érzed.

Ezek ellen sajnos csak egy jól megtervezett és jól kivitelezett épület segít, falak és födémek szakszerű hangszigetelése, úszópadló szakszerű lefektetése stb., a testhangokkal utólag már nem nagyon lehet mit kezdeni.

Pénzköltő 2009.08.20. 20:33:06

@Pista Bácsi: Tessék kicsit tovább is gondolkodni, ez a "panasz" blogom. Van másik három, azokban minden csupa rózsaszín! :) Ez nem egy "énblog". Ha ide leírom, kiszáll a gőz. Piszológia!

kamasuka 2009.08.20. 20:33:59

"a jogosnak vélt kívánalmaknak is van határa, és egy belvárosinak ezzel mindig számolnia kell, még akkor is, ha történetesen ő egy ideális hangerejű szomszédként írja be magát a társasház krónikájába"

Az a gáz, hogy ez nem csak a belvárosra jellemző. Van ez mindenhol, ahol 1 családnál több lakik.

De tényleg szarjon sünt, aki egy közösségben képtelen a szabályok betartására. De ált. ezek be szokták szopni, nem azonnal, idővel. És sokat csuklanak ...

Hencida6710 2009.08.20. 20:35:07

Hát, aranyos ez a post, de sztem semmi valóságalapja nincsen... én régóta élek a belvárosban, de soha életemben ilyen hülye, filmbeillő szomszédokkal nem találkoztam... hatásvadász post volt... :-( kár

Pénzköltő 2009.08.20. 20:38:45

@a katona fehérben: Bevallom, jobban esett volna, ha csupa hasonló kommentet olvasok, de itt legalábblemérhető, hogy egy ragyogó, utolsók közül egyik nyári szabadnapon _többségében_ kik ülnek a gép előtt. :)

Azzal már most egyetértek, hogy valami miatt minden hangos házi és barkács munkát az igazi szünnapokra időzítik, nyilván ők is akkor érnek rá, de 1-1 ilyen dolgos lény miatt sok-sok másik szenved.

szendeszundi 2009.08.20. 20:41:39

@k.tari: Laktam téglaházban a negyediken is vagy hét évig. A nappalink főfalán volt a szomszéd fürdőszobája, és mindíg a híradó alatt kezdte engedni a vizet. Alattunk egy igen zajos család lakott, nem beszélgettek, ordítottak egymással. A hálószobánkban be sem kellett állítani az órát, mert az övéké reggel hatkor felcsörgött egészen hozzánk. Meg hát volt olyan, hogy mikor nem volt víz, a szembenlakók nyitva hagyták a csapot a fürdőkádban, hogy majd észrevegyék, ha lesz. Aztán elaludtak. És aki hajnalban legelőször pisilni akart menni, bokáig érő vízbe lépett. Leginkább attól félek az ilyen házakban, hogy valaki úgy felejti, kigyújtja, felrobbantja valamijét. De ott sem vesztünk össze senkivel. Ja és ott éjjel két órakor még jöttek haza autóval, és háromkor meg már mentek el. Volt otthon néhány pár füldugónk, potom pénzért lehetett venni. Meg amúgy is van egy technikám a zavaró külső tényezők kizárására, vagy legalább mérséklésére. Csak ki kellett fejleszteni.

Pénzköltő 2009.08.20. 20:41:50

@Hencida6710: Gyere el, meghívlak egy kávéra, és bemutatom a szomszédaimat... Fotó sajnos nincs, pedig a mobilommal készítettem, de sajnos nem lehetett elolvasni.

Ezért írtam le, mert néha már én sem hiszem. Nyilván könnyedén át kellene mindezen siklani, talán ideje.

Pénzköltő 2009.08.20. 20:48:52

@Bélus Az Erőember: Kicseréltem 2 szót, összejött.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.20. 20:52:55

laktam panelban, az nem volt ilyen szívás, mint a mostani szomszédunk "csendes kertvárosi" övezetben. a panelban legalább szóltak, hogy bocs, x ideig zajongunk, mert felújítás van.
vagy belvárosi téglaházban is kuss volt este, ünnepnapon és hétvégén.

de ez egy barom. egy kényszerbeteg mekk elek. egy eszelős állat. egy pszichopata.

éjjel egykor is szokott fát csiszolni, flexelni, fúrni, faragni. már mindenk szomszéd kivan tőle. jól ki szoktuk beszélni. pedig agyonverni kéne. egyszer az egyik gyereke is azt mondta, hogy szégyelli az apját. megértem. ha meg becsönget valaki, hogy kuss legyen már, lapítanak, mint szar a fűben, hogy nincs is otthon.

legalább csinálna valamit. de csak gányol. egy hányadék a házuk, az udvaruk. amennyit ez baszakszik, annyival egy ember felépít egy toronyházat.

hogy szaladna meg a kezében a körfűrész!

2009.08.20. 20:55:53

@Baldvogel: Tapasztalat, az én saját tulajdonú lakásomba, bekóstolgatták az albérlőimet, hogy hangosak, erre a következő héten, egy 16 tagú, HANGOS családot vittem a lépcsőházba, akik 3 órán keresztül zajongtak, köpködtek, kötözködtek mindenkivel, a postaládákba egy reális ár feletti árat írtam, hogy eladó a lakás, mivel rendes csávó vagyok, elővételi jogot adok a lakóknak, azóta senki nem problémázik a lányaimmal, ha bulizni akarnak.... persze ők sem adnak rá okot...

Pénzköltő 2009.08.20. 20:56:42

@szendeszundi: na, azt kevesen bírnák, ahogy én a falun felnőttem. A kutyahadsereg még hagyján, de 30 méterre volt tőlünk a templom, amely vasárnap reggel 6-tól kétóránként nehézbombázott.

A kulcsszó: megszoktam. Gyerekkorában az ember sokmindent természetesnek vesz. Így felnőttként már nehezebben viselem, 1-2 napra megyek csak "haza". kutyás lakások is vannak itt, azokra sem panaszkodom. olvastál ilyet? Neked meg nyilván a röplabdázó és egymást gyilkoló szomszéd a megszokott. De igazad van, sose legyen nagyobb bajom.

Pénzköltő 2009.08.20. 21:11:29

@eloszto: @Baldvogel: Szívemből szóltatok.

Egyébként így edződöm én is, első szomszédomra már akkor sem szólnék rá, ha helikopter lezsálló pályát építene a lakásába. Felső szzomszéd is így estére elfáradt, csak hát lett volna egy szabadnapom, holnap dolgozom...

Remélem (vagyis tuti), hogy a zajongásra idővel nem szokom rá. A cigit is hiába tömték belém 17 évesen, inkább megundorodtam tőle.

Vasembör 2009.08.20. 21:33:26

@volesojinka: Örülök a pozitív tapasztalataidnak a szomszédaiddal,nekem még nem voltak,ezért vagyok ilyen rossz véleménnyel a beilleszkedni vágyó kisebbségről.Köszi a jelzőket.

psarétigéza (törölt) 2009.08.20. 21:44:36

Panelban lakom. 10 emeletes. És csend van!

Pénzköltő 2009.08.20. 21:46:52

@lárvalányhaj: Ez tiszta sor, mármint a szombat. Vasárnap (még) nem dolgozom. Az említett esetek hétköznap történtek. Ha nekem bulizhatnékom támad, előnyösebb kimennem egy arra szánt kocsmába/bárba/klubba, nem kell mosogatni, rendet tenni, itallal-ltellel készülni...

Még egyetemista koromban rendeztünk 30-40 fős szilvesztereket, vagy csak hétvégi bulit, az a félemeleti albérlet egy szomszéddal bírt, aki - szegényke már nem él - nagyot hallott. (Mondjuk, amikor tv-zett, kicsit összeszorultam, de rábíztam, úgyis csak egy albi...)

Baldvogel 2009.08.20. 21:50:48

@Hencida6710:

Erre én azt mondom, hogy vagy ugratsz minket, vagy te vagy a kivétel, amely erősíti a szabályt. Az előbbi esetben jót kacagok, a második esetben piszkosul irigyellek.

hatja 2009.08.20. 22:37:48

a panel közel sem olyan rossz mint a híre persze környékfüggő. nekünk is csak az a pár év volt nehéz amíg albérlet volt fölöttünk és fél évente új társaság új hóborttal. itt inkább a víz a gyenge pont, kétszer áztunk be fentről egyszer elég komolyan (hajnali 3kor mostak(?) szerencse h mi felébredtünk ők csak a csengőre), egyszer meg mi áztunk le de az nem volt vészes csak egy mosásnyi víz. máskor meg hajnali 5től idegőrlő búgás egész délelőtt, kedves plafonszomszédaink elmentek vidékre úgy, hogy a csapot résnyire nyitva felejtetették (amikor már indulna a nyomás de a víz még nem jön). néha negyed órán át aprópénzt görgetnek a járólapon plusz spórolnak az árammal (görgetős seprű meg szőnyeg kirázás az ablakon) plusz a cigizés ami engem idegesít. meg két éve van egy kerthelységes kocsma a ház előtt ahol a helyi nyugdíjas/munkanélküli réteg anekdótázik hajnali egyig.

na de a posztom lényege hogy ezekkel még bőven együtt lehet élni, meg itt működő módszer hogy ha zavar a plafonszomszéd evőeszközzel vered a gázcsövet, abból értenek (csak ne túl erősen:)

hatja 2009.08.20. 22:41:17

ja meg a gáz, víz és egyéb szerelvények mellett mindenhol egy centis űr volt alapból a lakások között ezeken a normál beszéd is simán áthallatszott de egy idő után betömte mindenki. nem véletlen, hogy a legtöbb panasz a wc-kre van, a fürdőben nálunk is tisztán hallatszott hogy "neee csííp a sampoon"

hatja 2009.08.20. 22:46:31

ja és a képre reagálva a telepi élet segglyuka amikor a panelháznak van lichthof-ja pofás átjáróval amit a legtöbb helyen már lerácsoztak. itt a 90es években még voltak izgalmas dolgok mint a romlott bableveszuhany vagy jobb esetben kommunális hulladék, cigarettacsikk.

Det Washington 2009.08.21. 00:10:11

Nálunk az a sláger, hogy a visitozó gyerekek rendszeresen a lépcsőházban tombolnak. Az jobb, mint az udvar, mert jól visszhangzik. A korlátot csapkodni meg egyenesen varázslatos. Főleg kora reggel. Mikor szóltam, hogy kicsit csendesebben, vagy talán menjenek ki az udvarra, még én lettem letolva anyuka részéről, hogy csak ne neveljem az ő gyerekét. Mondtam neki, hogy rendben, de akkor ő viszont nevelje. Azóta nem is köszön, ha találkozunk.

Ria 50 2009.11.05. 11:17:11

Na nekem a felső lakómmal van problémám.Részeges veszekedik állandóan és este jut eszében hogy kalapálni kell. Ráadásul nincs olyan hónap hogy el ne áztatna úgy,hogy az én alattam lakó is ázik.Lett neki szólva de állandóan tagad.
süti beállítások módosítása